02-12-2012 / Sunday food 'American pancakes'

Ik ga niet te veel zeggen, want oh wat waren deze American Pancakes lekker! Ga ze vooral ook bakken als je pancakes lekker vindt. Een beetje maple syrup maakt het helemaal af vind ik, maar met gewone stroop kan het natuurlijk ook.

Wat heb je nodig (10 pancakes):
  • 3 grote eieren
  • 125 gram bloem
  • 1 ruime theelepel bakpoeder
  • 150 ml halfvolle melk
  • een snufje zout
  • Roomboter, om in te bakken
  • Maple syrup/ahornsiroop
  • Verse vruchtjes, zoals aardbeiden, frambozen of bosbessen

Scheid de eieren. Doe het eiwit in een kom en het eigeel in een andere kom. Voeg de bloem, melk en het bakpoeder aan het eigeel toe en mix tot je een glad en dik beslag hebt. Mix de eiwitten met het zout tot het in stijve pieken blijft staan. Vouw het eiwit voorzichtig door het beslag heen, zodat de luchtbelletjes heel blijven. Doe dit gewoon met een spatel erdoor heen scheppen, rustig. 

Zet een koekenpan op middelhoog vuur en doe er een klontje roomboter in. Giet met een soeplepel wat beslag in de pan. De pancakes horen klein en dik te zijn dus zorg ervoor dat het beslag niet te ver uitloopt. (het beslag is goed dik, dus dat gebeurt eigenlijk niet). Zodra je luchtbelletjes over de hele bovenkant van de pancake ziet verschijnen draai je hem om. Als beide kanten goudbruin zijn is de pancake klaar. 

16 opmerkingen:

  1. Het is niet gek dat ik hiervan honger krijg?! Gelukkig moet ik nog lunchen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu heb ik honger :( Mooie foto ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze zien er zooo lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oelalalala, super lekkker :) Like it.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er zo lekker uit zeg! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammie! Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow wauw! Ziet er lekker en mooi uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alleen de foto zegt al genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha ja die maple syrup doet t m ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk! Ooooh, dit wil ik iedere zondag wel:P! Ook service aan huis;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pnacakes met maple syrup: nu heb ik heimwee naar de States! Ziet er wel heel lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mmmm, yummiee ik heb ze al twee keer gemaakt op zaterdagochtend! Mega lekker!

    BeantwoordenVerwijderen