05-12-2012 / Het is 5 december!




Het is vandaag 5 december en nee, ik heb nog geen 5 december snoepgoed gegeten dit jaar (speculaasjes tel ik niet mee!): pepernoten, kruidnootjes, chocoladeletters, banketletters, marsepein, schuimpjes, suikerbeesten, taaitaai (Jakkes), gevulde speculaas en chocolademunten
Geen chocoladeletters? Gaat het wel goed met mij? Een chocoladeletter is echt mijn favoriete snoepgoed van Sinterklaas. Wat is jouw favoriete snoepgoed?

Wat een leuk feest is het toch. Vroeger werd het bij ons thuis dan ook uitgebreid gevierd. In de tuin waren op 5 december overal pakjes te vinden en grote zakken vol met cadeaus. In mijn schoen zat trouw een wortel voor het paard, de pepernoten vlogen door het huis, afdrukken van de handen van de zwarte pieten waren te vinden en een briefje van Sinterklaas op tafel. Dan hadden we natuurlijk de leuke programma's op tv (vele malen leuker dan tegenwoordig) en de optocht van Sinterklaas bij ons in het dorp, waar wij altijd te vinden waren. Wat was het leuk! Wij vieren nu geen Sinterklaas meer, maar voor iedereen die vanavond pakjesavond heeft, heel veel plezier!

10 opmerkingen:

  1. Ik vier het wel vanavond. Heb er nu al zin in. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vier het niet. Vind het maar commercieel gedoe allemaal. Maar vroeger vierde ik het ook tot dat ik er genoeg van had. Ik snapte al die ophef niet en nog steeds eigenlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het een leuke Nederlandse traditie, maar vier het ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinterklaas is leuk! Geweldige herinneringen aan inderdaad. Vieren doe ik altijd wel een beetje nog; gewoon een cadeautje en een gedicht of stiekem de schoen zetten van familie en/of vriend. Ja, voor Sinterklaas spelen blijft leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het eigenlijk wel een schattig idee, Sinterklaas met z´n paard op het dak, cadeautjes brengen aan de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vier dit jaar geen Sinterklaas helaas! Mijn favoriete Sinterklaas snoepgoed is ook een chocoladeletter. En schuimpjes <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, herkenbare plaatjes;)! Dag sinterklaas. toevallig 2 filmpjes van online gezet vandaag:P wat een heerlijk programma was dat toch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk! Die filmpjes ga ik even bekijken:) Dat programma was echt geweldig. Zoveel leuker dan dat rare sinterklaasprogramma van nu.:S

      Verwijderen
  8. Mijn favoriet is marsepijn en dan het liefst de balletjes, heb ze vanavond nog gekregen! Yummie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh die vind ik zo vies, haha! Smaken verschillen

      Verwijderen