26-10-2012 / New York: dag 1 & 2

Toch een berichtje vanuit New York City!
Zaterdag kwam ik, ruim een uur eerder aan dan verwacht, in New York. Deze tijd werd weer goed gemaakt bij de douane. Mijn zus stond me al op te wachten op het vliegveld en samen gingen we naar het hotel. De taxi lieten we staan, want het was er echt super druk en er zat ook geen beweging in de rij. Met de trein en metro was het prima te doen, maar mijn koffers waren dan ook wel super licht. Ik moet er niet aandenken om met zware/volle koffers zo te sjouwen! Deze avond zijn we naar Times Square geweest. Hello New York! Times Square heeft toch altijd iets speciaals. Mijn eerste maaltijd in Amerika was natuurlijk een hamburger.

De volgende dag stond Brooklyn op het programma. De vorige twee keren in New York ben ik hier eigenlijk niet geweest. De laatste keer zijn we de bus uitgesprongen, een foto gemaakt en met de bus weer vertrokken. Dat telt dus niet echt. Dit keer hebben we echt de hele dag door Brooklyn gelopen. Eerst zijn we naar de flea market geweest. Aah wat hadden ze daar mooie dingen, zoals meubels. Helaas is dat onmogelijk om mee te nemen. En wat moet ik ermee? Hier hebben we een heerlijke pizza in de zon gegeten, want het was echt prachtig weer! De lekkerste donut (die bij Beurs Rotterdam stellen niets meer voor!) heb ik hier ook gegeten. Het was echt genieten met dat uitzicht! Met de boot vaarden we naar de Brooklyn Bridge. In de buurt hebben we wat rondgelopen en daarna liepen we over de Brooklyn Bridge naar de andere kant. Ik moest gelijk denken aan Miranda en Steve van Sex and the City. Daarna hebben we nog wat geshopt en rondgelopen. 's avonds hebben we heerlijk gegeten naast het hotel. Die jetlag hakt er toch wel in. Ook mijn zus had er dankzij mij last van, oeps.

1. Ohhh, ik verlang echt naar New York!

2. Ah zo tof!! Ik wil ook echt een keer naar New York joh, lijkt me zo bijzonder om daar te staan omdat je het alleen kent van tv enzo! :D

1. Echt heen gaan als je de kans krijgt! Het is echt een fantastische stad

Verwijderen
  3. Ohhh NY, wat mis ik het! Brooklyn heb ik ook niet bezocht toen ik er was, wel een bezoekje waard dus? Ik hoop juni '13 weer naar NY te gaan, en dan ook iets langer, zodat ik iets meer tijd heb. Misschien dat ik dan ook Brooklyn bezoek. En ja: Miranda en Steve op de brug, mooi stukje! Moest ik ook aan denken toen ik daar liep. Maar heel NY ademt SATC toch;) De fontein, Paris (biosscoop), Boat House, etc. Ik wil terug!

1. Brooklyn is zeker een bezoekje waard! Ik vond het er echt super leuk en gezellig. Heel anders dan Manhattan. Wat zou dat super zijn als je er in juni heen kan gaan:)

Verwijderen
  4. Ik wil ooit ook een keer naar New York, het lijkt me echt een fantastische stad!

5. hahaha ik denk steeds: IK WIL OOK OOIT NAAR NEW YORK. en dan bedenk ik me pas: DAAR BEN IK AL EENS GEWEEST :D

6. Wat een super leuk verslag! Als ik dit zo zie wil ik zeker nog een keer naar New York! Mooie foto's heb je trouwens gemaakt.

7. Het is best zonde als je alleen Manhattan hebt gezien, de andere delen van New York zijn ook zó mooi! Wij verbleven in Brooklyn, dus we hebben ook het sfeertje daar meegemaakt. Echt heel indrukwekkend om te zien hoe die mensen daar leven!

8. Wateren geweldige foto's. Ik ben er nog nooit geweest maar het staat nu wel groot op mijn verlanglijstje!

1. Ja het is echt een geweldige stad! Het blijft ook op mijn verlanglijst staan haha

Verwijderen
  9. Geweldige foto's! Wat is het toch een toffe stad. Ik zou ook wel weer heel graag eens terug willen :)

10. Wat een heeeerlijke foto's! Zie ik nou niet je zus met de legging die ze van jou absoluut niet aan mocht als je er was;)!?

1. Hahaha goed gezien! Die heb ik expres aangetrokken toen ze er was!

Verwijderen
    2. Ja zo gemeen! Trekt ze expres die legging aan!! Maar in het echt vond ik het er wel wat beter uitzien dan op de foto's haha