29-10-2012 / New York: dag 3 & 4



























Ondertussen ben ik weer thuis en ik heb het echt heerlijk gehad in New York. Wat een geweldige stad is het toch. Er is altijd wel iets te zien en te doen, wow! Nou, dit keer zijn het heel wat foto's geworden! We hebben ook zoveel foto's gemaakt en soms is het gewoon te lastig kiezen. Ach, hebben jullie veel te kijken haha.

Dag 3 (maandag 21 oktober) hadden we een druk programma! De paniek sloeg in de ochtend al wel gelijk toe, want mijn camera liep vast. Dat had ik echt nog nooit gehad. Gelukkig waren we vlak bij een parkje en konden we daar even rustig op een bankje zitten. Batterij eruit halen hielp gelukkig, maar toch vreemd! Daarna gingen we maar gelijk even ontbijten bij de Starbucks. Met een volle maag liepen we naar Ground Zero. Ik wilde heel graag naar het memorial van 9/11. Wat was dit indrukwekkend zeg. Het memorial is een mooie herdenking, met twee 'watervallen' op de plekken van waar de towers stonden. Ik had niet verwacht dat het zo groot zou zijn en het komt toch wel even binnen. Daarna hebben we nog een klein museum bezocht over 9/11. Bij het memorial zit ook een museum, maar daar waren ze nog aan het werk. Maar dat kleine museum is zeker de moeite waard. Met kippenvel las je briefjes van kinderen aan hun vader of moeder, of hoorde je het laatste telefoongesprek tussen twee personen. Het is niet de gezelligste ochtend, maar wel mooi om daar even te zijn.

Century 21 zat hiernaast en mijn zus koopt daar altijd hele leuke sjaals. Ik wilde natuurlijk ook wel even een kijkje nemen bij deze designeroutlet. Helaas, ik heb er niets gevonden. Een mooie sjaal van Marc Jacobs was helaas al kapot. We liepen naar het Battery Park met het uitzicht op het vrijheidsbeeld. Eerst namen we een pauze op het terras met een hot dog. En daarna liepen we nog een rondje door het park. Het was weer heerlijk zonnig net als de dag ervoor. De ferry bracht ons dicht bij Statue of Liberty. Na heen en weer gevaren te hebben was het tijd om richting het Rockefeller Center te gaan. De rest van de week gaven ze wat bewolking op dus vandaag leek het ons het juiste moment om het uitzichtpunt nog even mee te pakken (beste beslissing van de week!). Rond half 6 stonden we op de Top of the Rock. De zonsondergang maakten we mee en we hebben gewacht tot het donker werd. Dit was echt een prachtig uitzicht. Aan de ene kant had je goed zicht op Central Park en de andere kant het Empire State Building. Ik vond dit uitzichtpunt mooier dan die van het Empire State Building. Honger hadden we wel gekregen van dat wachten dus snel een chocolaatje op de Top of the Rock gekocht en daarna hebben we Mexicaans gegeten bij Chipotle.

Dag 4 (dinsdag 22 oktober) begonnen we dit keer met een goed ontbijt. Even geen croissantje, maar een goed ontbijtje bij Pain a Quotidien. Het was maar goed ook dat we een stevig ontbijt hadden, want we hebben een flinke ochtendwandeling gemaakt door Central Park. Daar kan ik echt van genieten. Waarom is er bij mij in de buurt niet zo'n park? Ondertussen was het alweer middag en lunchten we iets kleins en daarna hebben we nog wat geshopt. Even uitrusten in het hotel, werd gewoon vroeg slapen en geen avondeten. We hadden het waarschijnlijk nodig om veel te slapen.

18 opmerkingen:

  1. Ah supertof zeg :D New York lijkt me zo cool!
    Toffe foto's :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Wat lijkt het me gaaf om daar te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verslag. Wat heftig zeg, die laatste telefoongesprekken en berichten van mensen aan elkaar op 9/11. NY is zo'n gave stad volgens mij...Ik denk niet dat we in Nederland of Europa ook maar 1 stad hebben die vergelijkbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is geen stad zoals New York! Het is heel gaaf:)

      Verwijderen
  4. Ziet er echt heerlijk uit daar! Lijkt me best heftig dat monument.. jullie zijn trouwens wel echt net op tijd naar huis gekomen met die orkaan enzo nu!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt precies op tijd! Wel heftig met die storm zeg, al die beelden. Gelukkig waren wij weer thuis.

      Verwijderen
  5. wow wat een gave foto's, vooral die in het donker zijn gemaakt: prachtig!! Ben jaloers, wil ook naar NY;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's, om jaloers van te worden, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat 9/11 museum lijkt me echt heel indrukwekkend. Je weet natuurlijk hoe verschrikkelijk het was en hoe veel mensen hierdoor geraakt zijn, maar door dat soort berichtjes te lezen/horen dringt dat verdriet pas echt tot je door. Heel heftig, maar ik zou het graag eens bezoeken!
    Verder is dat uitzicht inderdaad heel mooi en lijkt Central Park me super :) Ja, ik wil heel graag een keertje naar NY!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad wel heel heftig en het was ook niet de gezelligste ochtend. Maar het is zeker een bezoek waard, zo mooi en indrukwekkend.

      Verwijderen
  8. Echt superleuke foto's! Wat een stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is ground zero veranderd zeg. Het lijkt me heel mooi zoals het er nu uit ziet! En wat een fantastisch uitzicht zo 's avonds met al die lichtjes. Hele fijne post, hele mooie foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's, lijkt me geweldig New York!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk en mooi verslag!
    Je foto's aan het begin maken het helemaal af.
    Nu wil ik zeker weten ook ooit een keer naar New York toe, alleen wel met iets beter weer dan nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb het memorial helaas niet gezien (wist van tevoren niet dat je kaartjes nodig had), maar was al heel erg onder de indruk van het museum(pje), de dingen die daar liggen maar ook de plek waar de torens eerst zelf stonden, gek dat het in die relatief kleine ruimte allemaal gebeurd is. Heftig inderdaad, maar zeker een bezoek waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil zo graag nog eens naar New York toe! Volgens mij wel erg prijzig voor zo'n korte periode :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's! Echt allemaal typisch NY, als ik dit zie wil ik er ook zo graag weer heen!

    BeantwoordenVerwijderen