01-10-2012 / Tag 'Been there, done that'


Zijn jullie de zomer al vergeten? Dat zou zomaar kunnen, want het is al weer oktober! Cliché ja, maar de tijd vliegt echt voorbij. Zoals de meeste van jullie wel weten (denk ik) hou ik echt van reizen. Het leek me leuk om wat van mijn herinneringen met jullie te delen en het fijne vakantiegevoel weer eventjes te krijgen.

Welke landen heb je bezocht?
Amerika, België, China, Cuba, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Hong Kong, Indonesië, Italië, Kenia, Kroatië, Luxemburg, Maleisië, Mexico, Monaco, Oostenrijk, Singapore, Spanje, Tenerife, Turkije en Zwitserland.

Welke bestemming staat bovenaan je wishlist? Waar wil je echt nog een keertje heen?
Lastige vraag! Ik zou graag nog naar Japan, Antarctica, Cambodja, Tibet en Stockholm willen. Wat mijn  nummer 1 is durf ik niet te zeggen. Japan wil ik gewoon echt een keertje meemaken. Volgens mij is het een prachtig land en de cultuur is zo bijzonder. In Tokio kom je volgens mij echt in een andere wereld. Fantastisch omdat een keertje mee te maken denk ik zo. Antarctica is misschien een beetje apart. Denk ook niet dat ik hier werkelijk ooit een keer zou komen, maar het is wel iets wat ik echt al jaren roep waar ik heen wil. Zo bijzonder, zo mooi en die dieren wow! Dan wil ik er wel in de winter heen. Ik wil niet mijn zomervakantie op zo koude plek doorbrengen, brrr. Dan hebben we nog Stockholm wat mij perfect lijkt voor een stedentrip. Cambodja en Tibet (wat niet van Azië) lijken me ook een hele ervaring. Ik ben een echte liefhebber van Azië.

Wat is je meest ideale vakantie?
Als het gaat om de zomervakantie vind ik strand heel erg belangrijk. Ik moet echt de tijd hebben om niets te doen. Puur rusten en genieten. De laatste jaren hebben wij heel wat verre reizen gemaakt en dan wil je natuurlijk ook wat van de cultuur en het land zien. De vakantie begon dan met een rondreis. Dit is altijd heel erg leuk, want je ziet en maakt zoveel mee. Maar het is wel vermoeiend en je leeft uit de koffer. Na zo'n rondreis gingen we nog wel uitrusten bij een prachtig hotel aan het strand. Dit vind ik toch wel een ideale vakantie. Afgelopen twee zomers waren veel luier, maar ook heerlijk. Dan was het een stad bezoeken en daarna luieren aan het strand. Zolang ik kan genieten, het land & de cultuur ontdekken, luieren en lekker eten is mijn vakantie al snel geslaagd!

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog eens heen zou willen gaan?
China was zo bijzonder dat ik daar zeker weer heen wil gaan. In 2006 heb ik daar een rondreis van bijna vier weken gemaakt samen met mijn ouders en broer. Wow, echt geen woorden voor. Geslapen in de trein, gewandeld over de Chinese muur, dorpjes bezocht waar je alleen lopend of met een golfkar door heen kon, gevaren over de bekende rivieren, mensen die je handtekening, een foto of een hand van je willen, geweigerd worden bij restaurants, thee drinken in het park, dansen en spelletjes spelen met de bevolking, creatief zijn met gebarentaal, Beijing en Shanghai bezocht en ga maar door. Ja dit was fantastisch!

Italie en Parijs daar kan ik ook geen genoeg van krijgen. Het verveeld er nooit en er zijn altijd weer nieuwe plekken te ontdekken. Het eiland, Langkawi, heeft ook wel mijn hart gestolen. Of nou ja, een hotel haha. Hier ben ik nu twee keer geweest en dit is echt het meest fantastische hotel dat ik ken. Dat is echt pure ontspanning en luxe.

Wat is je favoriete vakantiefoto?
Een favoriete vakantiefoto? Ik vind het al lastig om van elke vakantie een favoriet te kiezen dus ik laat jullie gewoon even een paar leuke foto's zien.
Langkawi, 2011
Kuala Lumpur, 2011


Amerika, 2008

Parijs met oud en nieuw, 2009

New York 2009

Indonesië, 2009 
Langkawi, 2011

Italie, 2010

Italie, 2010

Indonesië, 2009

Lyon, 2012
Ben je wel eens voor je werk naar het buitenland gestuurd?
Nee, dat zou me wel ideaal lijken.

Met wie ga je meestal op reis?
Ik ga eigenlijk altijd met mijn familie op reis (ouders, zus en broer). Daarnaast ben ik ook een paar keer met een vriendin een weekje weg geweest.

Met wie zou je nog op vakantie willen?
Met mijn familie is het altijd erg gezellig, dus dat vind ik prima. Ook al zal de kans steeds groter zijn dat mijn broer en zus niet meer meegaan. Het lijkt me ook nog wel een keer leuk om met een paar vriendinnen op vakantie te gaan.

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Het lijkt me wel zo gezellig om mijn zus, broer of vriendin mee te nemen. Wat heb je qua spullen nodig op een onbewoond eiland? Ik zou sowieso Deet meenemen, want ik word altijd opgevreten door de muggen. Een bikini, zonnebrand, tandenborstel en een zaklamp lijken me ook wel handig.

Ben je weleens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Ja vroeger hadden wij een caravan en dan gingen we ook wel eens een weekje in Nederland op vakantie. Ik moet zeggen dat ik niet meer weet waar dat was, want toen was ik ook nog wel klein. En bij mijn opa & oma ging ik ook nog wel regelmatig logeren op de camping.

Ga je liever naar een pretpark of dierentuin?
Dan kies ik toch voor een pretpark.

Zou je liever een ski- of zonvakantie willen?
Sowieso een zonvakantie. Ik hou echt van de zon en heb een hekel aan sneeuw. Heerlijk met een sapje en een boek op het strand liggen. Maar ik ben nog nooit op skivakantie geweest, dus daar mag ik niet over oordelen. Het lijkt me wel leuk om een keertje te doen, maar toch zou ik sneller voor de zon kiezen!

Wat is jouw leukste vakantieherinnering?
Oh wat heb ik veel leuke vakantieherinneringen. Ik geniet namelijk altijd met volle teugen van de vakantie. Daarbij heb ik ook nog eens een goed geheugen waarmee ik de kleinste details onthoud!
Hier heb ik hetzelfde probleem als met de foto's. Er komt gewoon weer een lijstje met herinneringen

  • De eerste keer New York City. Dit was samen met mijn moeder en zus. De eerste ervaring met de stad was fantastisch.
  • Oud en nieuw vieren met mijn ouders en zus in Parijs. Wat een ervaring! Iedereen eet daar buiten de deur op oudjaarsavond. Vlak voor 00.00 uur kwamen de medewerkers van het restaurant met hoedjes, toeters, slingers en confetti tevoorschijn. Het feest barstte los en om 12 uur wenste je vreemde mensen Happy New Year. De polonaise kon beginnen en wij dronken champagne bij de Sacre Couer. 
  • Midden in de nacht een berg beklimmen (het was koud!) om de zonsopgang te zien.
  • 's ochtends vroeg ging wij naar een pandacentrum in Chengdu. Helemaal niet erg om vroeg op te staan, ik stond te popelen om te vertrekken. Als grote verassing heeft onze gids geregeld dat ik een pandabeer van 6 maanden mocht vasthouden. Ik kon heerlijk kroelen met het pandabeer(tje). Stiekem kon ik er ook wel van genieten dat bij de vorige drie Japanners de panda gelijk wegsprong en bij mij kwam hij lekker kroelen. 
  • Dineren bij Ben's, op een dakterras, met uitzicht over Kuala Lumpur.
  • Sorry Jesdiny! Jesdiny eet een rode peper met de gedachte dat die gevuld zou zijn met kaas. Niet dus! Wat hebben wij gelachen. Dit moment vergeet ik nooit meer. Elke keer als ik een rode peper tegenkom zie ik dit moment in Egypte weer voor me. Me zus wordt nog steeds achtervolgd door de rode peper haha.
  • Surfen op Hawaii samen met mijn broer! We kregen een hele middag surfles. Eerst even oefenen op het land en daarna de zee in. Dat viel niet mee zeg. Maar wat gaf het een kick als je even op dat surfboard kon staan. Op een gegeven moment konden we toch wel een paar seconden blijven staan... Ook al waren het minigolven en had ik de volgende dag echt overal spierpijen, het was een hele fijne middag. 
  • Twee jaar geleden hadden we een heerlijke huis gehuurd in Italie. Deze vakantie was gewoon perfect. De hondjes waren mee, die konden daar lekker rennen en vonden het er ook fijn. Elke ochtend ging ik met mijn vader naar de bakker, bezochten steden/dorpen, genoten van het Italiaanse eten en relaxten. 
  • Een weekje met mijn moeder genieten in Madrid!
  • Trainer for a day in Mexico. Vroeger droomde ik stiekem om dolfijnentrainster te worden. Je had hier ook een hele serie boeken over die ik heel veel gelezen heb. In Mexico was ik het een dag. Dit was werkelijk genieten en heb de hele dag met een big smile rondgelopen/gezwommen.
  • Een helikopter vlucht door de Grand Ganyon. Ik zat voorin naast de piloot. Best wel eng om daar alleen te zitten met de piloot. Alles was van glas, ook onder mijn voeten! Het was prachtig om door de Grand Ganyon te vliegen.
  • Gokken in Las Vegas.
  • Samen met mijn zus op vakantie naar Kuala Lumpur, Langkawi en Hong Kong. Deze vakantie was echt super! 
  • Oke, dit is eigenlijk heel erg, maar een burger hoort ook echt op dit lijstje thuis. Dit was ook tijdens de vakantie met mijn zus. We waren moe en onze voeten hadden nergens meer zin in, dug gingen wij dicht bij het hotel iets eten. Ik vond het er eigenlijk niet leuk uitzien, echt en Amerikaanse kroeg/bar. Maar omg, daar heb ik echt de lekkerste burger gegeten in mijn leven: The Typhoon Burger! We kregen er trouwens ook nog een lekkere cocktail bij, wat leek op bier. Ik weet een ding, als ik weer in KL ben dan ga ik hier weer eten en niet in Chinatown.
Typhoon burger!

Surfen met mijn broer



Wat is je minst leuke vakantieherinnering?
Echt hele nare herinneringen heb ik niet. Natuurlijk zijn de lange vertragingen super vervelend, maar achteraf kunnen we daar ook weer om lachen. En afgelopen zomer was ik ziek geworden op vakantie en dat was ook niet echt fijn.

Naar welke landen ga je dit jaar op vakantie?
Ik heb de mazzel dat ik dit jaar nog naar New York ga! 20 oktober, het schiet al op:)

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Landen waar het gevaarlijk is! (oorlogsgebieden)


12 opmerkingen:

  1. Wow wat ben jij op veel plekken geweest! Jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie reizen heb je al gemaakt zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat heb je al veel landen mogen bezoeken, geweldig zeg!! Leuke foto's heb je ook uitgekozen, krijg er een fijn vakantiegevoel van! Ik zou Antartica ook graag eens bezoeken... al heb ik grote twijfels of dat ooit gebeurd;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh supergaaf zeg, al die landen! DIe zomerse foto's ook, heerlijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wauw, wat heb jij veel landen al gezien joh! Heerlijk die vakantiefoto's op een herfstig dagje. Ook leuk om al die vragen+antwoorden te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahaha "Sorry Jesdiny"
    Wel lief dat ik mee mag naar een onbewoond eiland! ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zohee, jij bent op veel mooie plekken geweest :D
    En surfen op Hawaii, dat wil ik ook wel eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw dat zijn al veel landen die je bezocht hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie foto's! Die laatste, super mooie boom!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind dit zo'n leuke tag! wat gaaf hoe veel je al gezien hebt en leuke foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen