04-10-2012 / Werelddierendag


Vandaag wordt gevierd dat de dieren rechten hebben en dat zij beschermd moeten worden. Het is namelijk weer werelddierendag. Naar mijn mening zou het elke dag dierendag moeten zijn. Neem vooral de populaire trend van China niet over! Daar vinden ze het namelijk leuk om een Labrador als een tijger te verven en andere honden als een panda. Vooral de Chow Chows moeten er aan geloven. Hetzelfde heb je ook al in Amerika, waar de kleine hondjes in alle kleuren van de regenboog worden geverfd. Ook al ziet het er misschien schattig uit. Ik vind dit echt te ver gaan! Laat de honden met rust en verf ze niet.

Mijn hondjes moeten het vandaag even zonder mij doen, maar vanavond krijgen ze wel een extra knuffel. Mijn aandacht gaat vandaag vooral uit naar dierenopvang Schiedam. Voor school organiseer ik namelijk, met nog een paar meiden, een evenement in Februari voor dierenopvang Schiedam/De dierenbescherming om geld op te halen, zodat de opvang kan worden uitgebreid. Er is vooral geen plek voor oudere katten, want men wil deze katten veel minder graag. Deze dag moeten wij met ideeën komen voor het evenement, maar het is behoorlijk lastig, want je moet vooral de standpunten van de dierenbescherming in je achterhoofd houden. Dus vandaag staat mijn dag in het teken van de Dierenopvang. Wil je nog een schattig hondje zien? Kijk dan even hier (Boo the dog). Een fijne dierendag allemaal;)

8 opmerkingen:

  1. Fijne dierendag! Ik heb geen huisdieren maar ik kan niet tegen wreedheid tegen dieren. Ik vind het zo zielig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne dierendag! En ahwwww, wat een poepies <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb niet zoveel met dieren eigenlijk, maar eet vandaag wel vegetarisch om zo de dieren te steunen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaa, jij ook fijne dierendag gehad? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen