30-10-2012 / Lunch Hour NYC









De New York Public Library is het sowieso al waard om even binnen te lopen. Het is een gebouw met een mooie architectuur. Hier was nu ook een expositie genaamd Lunch Hour NYC. Hier moest ik natuurlijk een kijkje nemen, want van eten hou ik nou eenmaal. De lunchtrends van de afgelopen eeuw in New York waren hier te zien. De expositie begon met de automaten. Super interessant om te lezen, in ieder geval dat vond ik. De automaat was een van de wonderen van New York, ja een wonder was het vroeger. De eerste automaat was in 1912 op Times Square! Je kon ook 'automat recipes' meenemen dus dat heb ik ook gelijk gedaan. Zullen die recepten lekker zijn?

Er was ook te horen hoe de pizza beroemd werd in de stad en wanneer bijvoorbeeld het eerste Chinese restaurant in New York kwam. Er hingen ook nog oude broodtrommels aan de muur. Die zagen er heel wat anders uit dan hoe wij ze nu kennen. Maar die broodtrommels worden nu niet meer echt gebruikt in New York. Een lunch haal je op straat, bij de bakker of een eettentje. De foodtruck is super populair in New York en ook ideaal voor de lunch, maar dat was die vroeger ook al.

Het was echt super leuk om deze expositie te bezoeken. Het is niet zo groot, maar je leert er wel super veel over de lunchtrends in New York. Het is daar heel anders dan in Nederland. Wij eten met de lunch graag een boterham thuis of op het werk. Maar in New York is het heel normaal om met de lunch de straat op te gaan en echt even een goede pauze te nemen. En daar kan je natuurlijk ook echt alles krijgen wat je maar wil, het maakt niet uit van welke cultuur het komt in New York is het te verkrijgen. In Nederland misschien ook wel, maar dan moet je soms heel erg goed zoeken! Oja, zie je die covers op de ene laatste foto? Gaaf he!

10 opmerkingen:

  1. Heel leuk artikel! Ik zou ook met alle liefde en plezier naar deze expositie zijn gegaan. Ben benieuwd naar de recepten uit de machine...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dit! Zou ook echt iets voor mij zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Public library is heel erg mooi ja, ik wist niet dat ze daar ook exposities hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er geweldig uit! Ik ben niet naar de Public Library geweest toen ik in NYC was, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In principe is het ook niet heel bijzonder, maar wel leuk om een keertje binnen geweest te zijn!

      Verwijderen
  5. Super tof! Ben tijdens mijn high school jaar heel wat keertjes in NYC geweest, maar nooit naar de Public Library helaas. Er is nog zo veel te zien en te ontdekken daar, wil teruuug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In New York kan je volgens mij non-stop nieuwe dingen ontdekken. High school is wel vet zeg. Super leuk dat je dat gedaan hebt!

      Verwijderen