21-10-2012 / Sunday food 'Kaneeltwists'


Kaneeltwists (12 stuks of 24 kleintjes)
  •  4 plakjes bladerdeeg
  • 1 ei, losgeklopt
  • 4 - 5 eetlepels suiker
  • 1 eetlepel gemalen kaneel

Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd elk deegplakje in 6 repen. Druk steeds de uiteinden van 2 repen op elkaar. Leg de repen op de bakplaat.
Bestrijk ze met het ei en bestrooi ze royaal met de suiker en de kaneel. Twist de stengels door de uiteinden in tegengestelde richting te draaien.
Bak de stengels in de voorverwarmde oven in 15 - 20 minuten goudbruin en gaar.

Vervang voor speculaasstengels de kaneel door koek- en speculaaskruiden.

10 opmerkingen:

  1. Ooh, deze ga ik uit proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit maakte ik ook wel eens, als het nog beetje warm is zijn zo zo lekker!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er lekker uit! Lekker makkelijk en volgens smaakt het super! Hoop dat je het naar je zin hebt in NY. Maar daar heb ik eigenlijk geen twijfels over.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik kan me al helemaal de geur in huis voorstellen wanneer deze dingen in de oven liggen en bijna goudbruin zijn, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig hoeven ze niet te lang in de oven, en kan je er snel eentje opeten:)

      Verwijderen
  5. Lekker! En makkelijk. leuk om een keertje te proberen, lekker met thee nu in de herfst hmm

    BeantwoordenVerwijderen