26-07-2012 / Valencia: dag 1, in het teken van de zee

De stedentrip 'Valencia' is weer voorbij. Gisteravond ben ik thuis gekomen van vier mooie dagen in Valencia. Het is inderdaad een prachtige stad. Vooral het oude gedeelte, want daar zijn alle gebouwen karakteristiek. Er is ook nog een modern gedeelte, maar ook veel buurten die een beetje bouwvallig zijn. Ons hotel was gelegen in het oude gedeelte. Het hotel, Reina Victoria, is een aanrader voor als je naar Valencia gaat. Het ligt aan het grootste plein, Ayuntamiento, en het is ongeveer 10 minuten lopen naar twee andere gezellige pleintjes (Plaza la Reina en Plaza de la Virgen). Als wij de andere kant op liepen zaten we gelijk op de grote winkelstraat Colon. Echt een ideale locatie met twee metro's in de buurt!

Zondag waren wij daar aangekomen met wat geluk, want we waren 40 minuten eerder geland. De koffers kwamen ook meteen, de metro stond klaar en we waren in 1x goed gelopen naar het hotel. Om half  11in de ochtend waren we dan al in het hotel Reina Victoria. Alles is gesloten op zondag dus hebben wij de metro gepakt naar het strand! Rond een uurtje of 5 zijn we naar het Oceanografic gelopen. Dat was een flinke wandeling van 2 uur, maar dan hadden we wel gelijk veel gezien van de stad. Het Oceanografic is de grootste onderwaterdierentuin van Europa. Ik vond het tegenvallen. De onderwatertunnel was klein er er zwommen maar weinig vissen. Zo groot was het allemaal niet. Het was wel mooi aangelegd, maar dat weten ze wel in Valencia. Leuk om te zien, maar ben je er niet geweest dan heb je ook niet veel gemist.
Met de taxi zijn we 's avonds terug gegaan naar het strand om daar wat te eten, want de bus hadden we net gemist en in de avond rijden ze niet vaak. De metro werkt trouwens ideaal. Alleen zou de laatste metro om 23.00 uur rijden, maar die is nooit meer gekomen. Taxi's zijn er ook genoeg dus in het hotel kom je wel.

Lunchen aan de Boulevard

Lunchen

Overal waren palmbomen op het strand (ook in de stad)

De Middellandse zee

Gewandeld door de haven

Bij de haven

Flamingo's in het Oceanografic

Dolfijnenshow

Oceanografic

Zeehondje

(kip) Paelle, niet mijn ding.

1. Toffe foto's :D! Je lunch ziet er verrukkelijk uit!

2. Leuke foto's! Ik zou ook wel eens naar Valencia willen, lijkt me een mooie stad. En zo fijn dat het aan het strand zit :)

1. Ja als je een stedentrip wil combineren met strand is het perfect! Het is inderdaad echt een prachtige stad met veel pleintjes:)

Verwijderen
  3. Ik hoor er veel over, nooit geweest, lijkt me wel fijn. Gaaf die dolfijnen.

Paella is ook niet mijn ding btw! hehe

4. Wat een mooie foto's! Ziet er echt leuk uit. Mijn ouders zijn daar wel geweest een aantal keer, maar ikzelf nog nooit. Liefs

5. Prachtige foto's! Lijkt me echt geweldig om daar heen te gaan :)

6. Valencia lijkt me een leuke stad! Die zeehond is cute :) Mooi foto's!

7. Ziet er uit als een toffe eerste dag. Spijtig van oceanographic, maar zo 'tegenslagen' kan je altijd wel hebben… (zeker omdat toeristenboekjes alles verheerlijken). Ben benieuwd naar de rest van je verhalen!

1. Precies, verder was het Oceanografic nog steeds wel leuk alleen je verwachtingen lagen wat hoger haha.

Verwijderen
  8. Dat klinkt als een leuke dag! Die dolfijnenshow lijkt me wel erg tof! :D

xx

9. Heeerlijk joh. Goede combinatie van relaxen op het strand en dingen zien/doen. Kijk uit naar je andere post met meeeer zomerse foto's :)

10. Wat leuk om te zien! Ik ben vorig jaar ook op vakantie naar Valencia geweest (ook foto's van geplaatst op mn blog). Had btw ook hetzelfde reisgidsje en natuurlijk ook de Oceanografic bezocht ;)
    Wat een mooie stad is het he!

Liefs

11. Wat een mooie foto's! Die dolfijnen zijn gaaf om te zien, wauw. Ben nog nooit in Valencia geweest, maar zou graag eens gaan! Dat met die metro herken ik uit Italiƫ en andere delen van Spanje, op een of andere manier komt de laatste gewoon niet opdagen.. erg apart.

12. Ziet eruit als een paar fijne dagen

13. Leuk om jou verhalen over valencia te lezen, ik vind het ook een prachtige stad! :)