15-07-2012 / Movie Time

Ik vind het heerlijk om films te kijken. Vandaar dat ik ook een Pathe Unlimited pas heb. Het liefste zie ik constant nieuwe films. Van mijn broer kreeg ik drie film tips: Water for Elephants, Devil en Wall-E. De film Bad Teacher kwam ik ook tegen en de titel kwam me wel bekend voor. Alle vier de films heb ik van de week gekeken. Met dit slechte weer is het heerlijk om een filmpje in bed te kijken met een kopje thee.


Water for Elephants - Wat een geweldige film is dit. Het plan was om op tijd te gaan slapen, want de volgende ochtend moest ik vroeg op. Toch besloot ik om deze film aan te zetten. Het gaat over een man, Jacob Jankowski, die in het circus terecht komt na het verlies van zijn ouders. Jacob wordt verliefd op de vrouw van de directeur, waarmee hij samen voor een olifant zorgt. Dit zorgt natuurlijk voor problemen, want de directeur is nogal kwaadaardig. Robert Pattison, bekend van Twilight, en Rheese Whiterspoon, onder andere bekend van Legaly Blond, hebben de hoofdrollen op zich genomen.
De film is mooi, maar vooral erg zielig. Een traantje liep wel over mijn wang tijdens het kijken van de film. Het is de absolute favoriet van de vier films die ik afgelopen week heb gezien.



Devil - Het enige wat ik te horen kreeg: 'Het is echt een goede film'. Nou zeg gerust: ' de film is eng'. Voortaan als ik in de lift sta, zie ik dit verhaal voor me. Deze film speelt zich namelijk af in een lift. Vijf personen komen vast te zitten. Zij hebben alle vijf iets slechts gedaan in hun leven, maar een is de duivel. Het is alles behalve gezellig in de lift en ik ben me af en toe echt kapot geschrokken. Fijn om zo'n film 's nachts te zien. Ik moet wel toegeven dat het echt een goede film was, met een sterk verhaal. Ga hem zelf kijken als je nieuwsgierig bent na wat zich afspeelt in de lift.



Bad Teacher - Zo, tijd voor wat gezelligers. Dit is geen film die ik 's nachts met tranen of met handen voor me ogen keek. Nee, dit is een comedy. Ik denk dat dit de bekendste film van de vier is. Cameron Diaz is ook in deze film een golddigger. Als ze achtergelaten wordt door een rijke man moet ze gaan werken op een school. Ze is de slechtste docent van de school, maar ze krijgt te horen dat er een bonus uitgedeeld zal worden aan de beste docent. Ze heeft er werkelijk alles voor over om die bonus in de wacht te slepen. Helaas vond ik deze film een beetje tegenvallen. Het was wel een leuke film, maar ik had verwacht dat het grappiger zou zijn. Het was leuk dat ik hem een keertje heb gezien, maar ik zal de film niet nog een keertje gaan kijken.



Wall-E - Als laatste heb ik deze animatiefilm gezien. Wall-E is een robot en verwerkt afval. Er zijn geen mensen meer op aarde door het afval. Als EVE, een vrouwelijk robot, op aarde komt op zoek naar organisch leven worden ze verliefd. Dit wordt verstoord als EVE opgehaald wordt door het ruimteschip, waar de mensen nu leven, maar Wall-E laat dat niet gebeuren en gaat mee.
De film is heel mooi vormgegeven en de robots zijn te schattig. Er zit humor in, een boodschap, maar ook een liefdesverhaal tussen twee robots. Het is echt een leuke film om te kijken.

Dit waren voor mij vier onbekende en totaal verschillende films. Kenden jullie ze al? Voor mij zijn de films in ieder geval geslaagd.

33 opmerkingen:

  1. Haha Bad Teacher was zo'n leuk film! Water for Elephants was ook een mooie film!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Water for elephants zou ik ook graag eens willen zien, devil? bah niets voor mij :p en de andere twee heb ik al gezien en vind ik ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De eerste film heb ik gezien in Spanje (in het Spaans jaajaa, maar ik kon het volgen gelukkig!), echt een mooie film!

    www.fashiable.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben erg benieuwd naar Devil, ik houd wel van spannende films :) Bad teacher heb ik ook gezien, vond 'm wel geinig maar inderdaad niet echt super! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groot gelijk, regen = films kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wall-E is geweldig! Mijn Unlimited pasje draait overuren atm.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Devil lijkt me spannend. Water for Elephants is ook zo'n leuke fiilm. Gisteren heb ik gezocht op feelgood movies en kwam uit op Big Fish, ook erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. Ik heb het gelijk even opgezocht en het lijkt me goede film. Hij staat al op me computer:)

      Verwijderen
  8. Hmm Devil, klinkt leuk hahaha ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijken me leuke films, ik heb ze alle vier nog nooit gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. klinkt leuk!
    water for elephants vind ik zo'n mooie film!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat bad teacher wat tegenviel, maar toch wil ik hem een keer zien.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hi, bedankt voor je reactie op mijn blog, en ja je moet zeker een keer naar Denemarken gaan, ik kom er elk jaar en je kan hier echt geweldig shoppen vooral in Kopenhagen.

    Water for elephants lijkt me echt een leuke film, die ga ik zeker kijken. Laatst heb ik de spaanse film cel 211 gekeken, dat is echt een aanrader!

    XXX Melissa

    www.mystylecompany.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had hetzelfde met Bad Teacher. Na het zien van de trailer dacht ik echt dat hij veel grappiger zou zijn, maar ik vond hem vaak tegenvallen en best wel cliché, zoals in die auto-was scène. En ik zag al na 20 minuten kijken het einde aankomen. Beetje jammer dus.

    xoxo Sootjeelina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, het is behoorlijk cliché! Wat natuurlijk wel vaak is bij deze films:(

      Verwijderen
  14. ik vond bad teacher ook een beetje tegenvallen. wel gewoon een leuke film maar niet super!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. LOVE THIS. I AM FOLLOWING. I hope you can check out my site: http://theproverbs.net and FOLLOW. Thanks for your time. Hope to hear from you soon and joining.

    best wishes,
    steven b.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Water for Elephants is idd een super mooie film....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Water for the elephants is inderdaad een supermooie film! En Wall-E is zo schattig :). Mijn vriend wil Devil graag zien, maar hij lijkt me zo eng :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het zelf ook heerlijk om een filmpje te kijken. Nu ik vakantie heb kijk ik er bijna elke dag wel 1. Van deze films heb ik alleen Wall-E nog maar gezien en de rest ken ik alleen van naam. Van de week zag ik wel de film Twilight op tv en die was wel erg mooi. Ik ben nu dus ook erg nieuwschierig geworden naar de andere twilight films haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Water for Elephants wil ik al zo lang zó graag zien maar het schiet er steeds bij in! Nu moet het echt, na de vakantie is deze als eerste aan de beurt! x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het zelf ook heerlijk om films te kijken ( en naar de bios te gaan ), maar de Pathé is redelijk ver en ik heb een hekel aan openbaar vervoer ( en dan ben ik nog steeds geld kwijt ), hoe doe jij dit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn geval is het wat makkelijker. Ik studeer in Rotterdam en ik ga dan vaak na colleges of in mijn tussenuren naar de bios. Of ik ga in Utrecht, want dat is voor mij dichtbij. Het scheelt dat ik een OV heb dus ik kan gratis reizen met de trein. Ik probeer de bios dus vaak te combineren met iets anders of ik ga er gewoon heen als ik zin heb (meestal met de trein).

      Verwijderen
  21. Ik ga volledig akkoord!! Niks beters dan op een regenachtige dag niks doen, en gewoon films kijken :) Heb deze allemaal gezien behalve Devil. (maar denk niet dat ik het in de nabije toekomst ga doen als het zo eng is hahah)

    xxx

    lifeisroyalty.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kan er niks ana doen maar moet toch meteen aan Twilight denken bij zijn gezicht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ben nu heel benieuwd naar Water for Elephants! Ook naar Devil, maar dat is denk ik geen goed idee haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb De eerste 2 niet gezien!
    Bad Teachers vond ik echt helemaal niets aan en Wall E is zooooooo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Water for Elephants heb ik gezien, ik vond hem zelf erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ken alle films op de 'devil' na, maar als het over een lift gaat op een negatieve zin.. ga ik het maar niet kijken, durf eindelijk sinds een tijdje weer in de lift haha! Ik vind Water For Elephants echt een geweldige film, heftig, maar echt een goede film. En Bad Teacher is ook leuk, Cameron Diaz is gewoon altijd leuk in films! ;)

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb enkel water for elephants & devil gezien, beiden in de cinema.
    Devil was wel behoorlijk eng, ja :). En Water For Elephants is echt zo'n mooie film, ik ga hem ook nog eens kijken denk ik =D

    BeantwoordenVerwijderen