14-07-2012 / Tortellini met champignons, erwten en ham


Vandaag heb ik weer een lekker recept voor jullie: Pasta met champignons, ham en doperwten. Het recept was ik even uit het oog verloren, maar van de week had ik het weer gemaakt. Wat is het toch lekker! Helaas was de saus dit keer een beetje dun gebleven, maar dat maakte het er niet minder lekker op. Als we spaghetti eten met een lepel, waarom dan de tortellini ook niet met een lepel eten? Nog geen idee wat te eten dit weekend? Hieronder staat wat je nodig hebt en iedereen kan het maken!

Wat heb je nodig? (2 personen)

  • 250 gram tortellini of ravioli. (Mijn favoriet is de verse pasta van de Albert Heijn)
  • 1 ui
  • 250 gram champignons
  • 100 gram gekookte ham (of hamblokjes)
  • 50 gram parmezaan (stuk)
  • 3 takjes peterselie
  • 2 eetlepels olie
  • 2 eetlepels bloem
  • 200 ml slagroom
  • 1 groentebouillonblokje
  • 150 gram erwten (diepvries)
  • Peper en zout

Voorbereiding: Pel en snipper de ui. Snij de champignons in plakjes. Snijd de ham in blokjes en rasp de kaas. Was de peterselie en hak hem grof.

Bak de champignons in de olie (of boter). Voeg de ui en de ham toe en bak ze kort mee. Bestrooi de champignons met de bloem en bak hem kort mee. Voeg 350 ml water en de slagroom toe en breng het geheel aan de kook. Roer het bouillonblokje erdoor en voeg de erwten toe. Breng de saus aan de kook en laat hem 5 minuten koken. Kook ondertussen de tortellini volgens de aanwijzingen op de verpakkingen in water met zout en olie gaar.

Roer de helft van de kaas door de saus en breng op smaak met peper en zout. Giet de tortellini af en laat uitlekken. Meng de tortellini met de saus. Bestrooi het gerecht met de rest van de kaas en de peterselie. 

20 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit! Maar als ik het aans ga maken laat ik de ham weg. (brrr ham xd)

    x
    er is een give-a-way op mijn blog bezig. Misschien wil je meedoen?
    lifelaughandhappiness.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet dit soort posts niet in de ochtend lezen. Krijg ik veel te veel trek van haha! Ziet er wel heerlijk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er lekker uit, kende deze combinatie ook nog niet, dus dit ga ik een keertje proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij ziet er echt heerlijk uit en zo kleurrijk ook, enkel van de slagroom keek ik wel even op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slagroom of kookroom wordt vaak gebruikt in sauzen!

      Verwijderen
  5. Hmm ziet er heerlijk uit! Liefs,xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit recept ga ik onthouden ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OMG!!! Ik stond donderdag bij een vriendin op de weegschaal. Werd meteen slecht gezind en down. En zie nu overal lekker eten...grrrrrrr...ziet er zoooo lekker uit maar IK MAG NIET!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heeerlijk uit! Ik ben dol op champignons dus deze ga ik even opslaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh ziet er heerlijk uit! liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. klinkt (op de ham na) heel lekker! zou de ham vervangen door kip ofzo kunnen of past dat er niet bij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met stukjes kip zou het ook zeker lekker zijn denk ik!

      Verwijderen
  11. Mmmm! Ik ben verkocht, zal dit zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker, en ook makkelijk te maken!

    BeantwoordenVerwijderen