10-07-2012 / Ik sport ook!

































De zomer is inmiddels al begonnen en iedereen is weer fanatiek aan het sporten. Ik sport eigenlijk het hele jaar door, maar ik merk dat ik nu ook wat fanatieker word. Zo ben ik nu twee maanden aan het fitnessen. Dit doe ik drie keer in de week (maandag, woensdag en vrijdag). De warming-up bestaat uit 15 minuten crossen. Dan ga ik over op de krachttraining. Ik heb twee schema's die ik afwissel. Zo train ik de ene dag vooral me benen en armen. Terwijl de andere dag de nadruk ligt op mijn rug en borst. Op deze manier worden mijn spieren niet overbelast. De buikspieren train ik wel altijd. Hier heb ik verschillende oefeningen voor die ik afwissel. Dit kost in totaal zo'n 30 minuten. Als laatste ga ik steppen. Als ik vooral mijn benen getraind heb, step ik 30 minuten en als ik het schema voor mijn rug en borst heb uitgevoerd step ik meestal 45 minuten. Ik ben zo ongeveer 1,5 uur  in de sportschool. Dit kost behoorlijk veel tijd en het zal niet voor iedereen haalbaar zijn. Voor mij kan dit nu prima, want ik heb vakantie. Als mijn studiejaar straks weer begint zal ik het waarschijnlijk moeten inkorten, want dan is 3x in de week, 90 minuten in de sportschool te veel. Daarnaast vind ik het in de ochtend het fijnste om te sporten. Zo begin je de dag gelijk goed en in de avond is het altijd erg druk in de sportschool. Ik heb een hekel aan wachten voor een apparaat! Fitnessen doe ik echt om mijn conditie te verbeteren en vooral om mezelf fit en goed te voelen. De afgelopen 9 jaar heb ik intensief gevolleybald. In de zomer stopt het seizoen altijd en dan vind ik het wel fijn om nog te sporten. Van sporten krijg ik namelijk veel  energie. Fitnessen was hier uitstekend voor. Nu ben ik gestopt met volleyballen en wil ik na de zomer blijven fitnessen. Gewoon omdat ik het fijn vind.

Naast het fitnessen tennis ik nog. Dit doe ik nog niet zolang, 2 jaar volgens mij. Ik snap eigenlijk niet waarom ik hier niet veel eerder mee begonnen ben. Het is echt zo fijn. Heerlijk in de buitenlucht een balletje slaan. Samen met Jesdiny had ik tennisles. Zij is gestopt en nu heb ik alleen les. Het is echt veel minder gezellig. Alleen les is natuurlijk wel goed voor je techniek en conditie, maar ik doe het vooral voor me plezier. Volgend seizoen wil ik daarom proberen om een partner te vinden of anders in een groepje te gaan tennissen. Wie weet ben ik dan ook wel in voor een competitie.

Als laatste ben ik afgelopen zaterdag voor het eerst gaan hardlopen. Ja, volgens mij doet ondertussen iedereen het. Jesdiny nam mij mee voor een rondje, want het leek ons leuk om op vakantie 's ochtends over het strand te lopen. Wat training vooraf kan dan geen kwaad. Jesdiny is al wat langer bezig en de hardloopavonturen kan je lezen op haar site. Ongeveer 4,5 km in 30 minuten hadden wij zaterdag gelopen. Het viel mij mee, alleen was het niet zo slim om nog snel iets te eten vooraf. Dit heb ik wel gevoeld in mijn buik. Straks ga ik weer hardlopen dus heb ik lekker vroeg ontbeten, want zonder iets te eten kan ik niet sporten. Ik ben benieuwd hoe het zo gaat, en hopelijk hou ik er wat minder spierpijn aan over! Ik wil het hardlopen wel doorzetten. Het was echt fijn (oké, ik ben pas 1 keer geweest, maar we beginnen positief). En daarnaast is het denk ik een goede manier om mijn zwakke enkel wat sterker te maken.

Zo dat was een lang verhaal! Langer dan dat jullie van mij gewend zijn en ook een totaal ander onderwerp. Sporten is altijd belangrijk voor mij geweest, vandaar eens een blogje hierover. Ik zal niet vaak bloggen over 'hoe ik sport', want dat is denk ik niet zo interessant. Maar voor een eenmalige actie leek het mij wel leuk. Ik hoop natuurlijk dat jullie dat ook vinden;) Nu kijken hoelang ik alles vol ga houden. Misschien stop ik na de vakantie al met hardlopen (of ervoor haha), maar nu geniet ik van alles en voel ik me er goed bij!

29 opmerkingen:

  1. Super dat je sowieso 3 keer in de week naar de sportschool gaat. Het is fijn je fit te voelen! Zelf fitness ik ook 3x in de week.. maar af en toe red je dat qua tijdsplanning gewoon niet. Ben benieuwd of je het hardlopen gaat volhouden! Keep up the good work:)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bent ook lekker aan het fitnessen!!! :) Doordat je je fit voelt is het ook helemaal niet erg om te sporten:)

      Verwijderen
  2. Wow, goed bezig! Ik doe thuis spier versterkende oefeningen en ga naar de sportschool (soms cardio, soms een lesje), maar niet echt op vaste dagen. Vind 's ochtends inderdaad ook fijner dan 's avonds. Vind het niet zo fijn als het zo druk is en als je moet wachten. Ga zo door *schouderklopje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wachten om te 'sporten' is verschrikkelijk! Leuk om te horen dat je ook goed bezig bent:)

      Verwijderen
  3. Goed bezig! Ik sport ook het hele jaar door en tennis is bij mij altijd favoriet. Het is inderdaad echt super fijn om in de buitenlucht een balletje te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tennis is leuk! Misschien wordt het tijd dat ik daar ook weer eens mee begin, je post werkt aanstekelijk op het sportieve gebied :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu in de zomer is het ideaal om mee te beginnen! Buiten sporten is toch wel het fijnste wat er is

      Verwijderen
  5. Leuk artikel! Wat goed zeg dat je zo vaak gaat sporten. Zelf neem ik me al weken/maanden voor om weer te gaan sporten, alleen elke keer heb ik wel weer smoesjes. Denk dat ik toch eerst maar weer eens moet beginnen met Zumba, dan ben ik alweer een klein beetje op weg naar het sportief zijn haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat herken ik wel! Ik riep ook twee maanden 'ik wil weer fitnessen', maar het gebeurde niet. Pas als je echt wil moet je het gaan doen. Zumba is wel een leuke manier om weer te beginnen! Succes en gewoon eens gaan (als je zin hebt).

      Verwijderen
  6. Leuk artikel! En goed dat je zoveel sport - naja té veel sporten is ook niet goed, maar jij doet het volgens mij precies zoals het moet, ik wou dat ik dat kon haha ;). Maar even over dat hardlopen en je zwakke enkel, ze zeggen juist dat hardlopen héél slecht is voor je gewrichten daarom mag ik het niet doen, dus ik denk dat het niet echt je zwakke enkel sterker zal maken, maar ik zeg alleen wat ik gehoord heb hoor! :P

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je wel gelijk in. Probeer het ook langzaam op te bouwen, maar ik zal het voor de zekerheid van de week even navragen bij de fitness/fysio. Bedankt voor de tip:)

      Verwijderen
  7. Leuk artikel! Maar ik word al moe als ik het allemaal lees: al dat sporten!
    Ik wandel nu elke dag 1 uur (verplicht door mijn ouders, hahaha) en ik vind het vreselijk!

    x
    p.s op mijn blog is een winactie bezig misschien wil je meedoen?

    lifelaughandhappiness.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel voor je leuke reactie! =D
    xLiefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. loving your sneakers!

    xx

    www.aroundlucia.com
    www.aroundlucia.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whaa, 3 dagen in de week sporten! Sterke discipline! Ik heb een tijdje geprobeerd maar ik vond het best pittig. En door het vele sporten at ik ook heel veel. Sportschool vind ik best prijzig als je geen student meer ben dus ik loop nu elke dag een uur. Gelukkig woon ik dichtbij een groot meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke dag een uur lopen noem ik ook sporten! En vooral doen waar je je goed bij voelt.

      Verwijderen
  11. Ow, I LAF hardlopen!! Het is verslavend, dus als je net bent begonnen:pas op ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo, jij sport inderdaad vrij veel. Knap hoor. Ik probeer min. 1x in de week te fitnessen, en verder wandel ik wel 1,5 per dag in stevig tempo met mijn hond.

    Xo
    http://myscrambledstyle.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed van je! Ik ben nu weer begonnen met hardlopen maar heb er soms nog wel moeite mee het te doen. Doel is 3x in de week minstens half uur hardlopen en 2x in de week spieroefeningen voor buik en rug. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het heerlijk, en daarna voel ik me altijd 10x beter. Maar beginnen he.. dat is vaak het probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed hoor. Ook slim dat je naast het hardlopen spieroefeningen doet;) Succes!!

      Verwijderen
  14. Ik zou ook graag eens willen tennissen, het lijkt me echt super moeilijk! Ik ga ook misschien terug beginnen met hardlopen, maar momenteel zit ik gewoon in m'n luie zetel voor de TV en de PC (: ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie dat je communicatie in Rotterdam studeert, bevalt dat? :) Ik doe communication and multidesign, maar ik twijfel nog een beetje, communicatie lijkt me ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vind het echt heel leuk. Heb net het eerste jaar afgerond en je hebt creatieve vakken (werken met Photoshop en Indesign), theoretische (marketing, recht, communicatie), projecten en keuzevakken. Lekker afwisselend dus. Studeer je ook aan de HRO of ergens anders? Bij Communicatie krijg je bijvoorbeeld, PR / crisis communicatie / marketing /evenenmentenorganisatie etc krijgt. Er wordt niet veel aandacht besteed aan de interactieve media en het ontwerpen ervan... Als je specifieke vragen hebt kan ik je altijd even mailen;)

      Verwijderen
  16. Goed bezig hoor! Zelf sport ik ook veel. Mijn hardloop record is 23.04 5km, maar ik loop dan ook al best lang. Schaatsen needs conditie.

    Liefs en succes, May.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooi record! Moet ik nog even voor trainen haha

      Verwijderen
  17. Ik bewonder mensen altijd als ze de moed hebben om zoveel te sporten :P Ik ben zelf niet de meest sportieve persoon, ik haat hardlopen bijvoorbeeld. Maar ik weet dat het gezonder is om af en toe eens te sporten. Daarom wil ik in september ook proberen om af en toe eens naar de fitness te gaan.
    Ik wens je in ieder geval veel succes met het verdere hardlopen en de rest van je sporten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat kan ik me ook wel voorstellen. Als je eenmaal de draad te pakken hebt gaat het misschien wel vanzelf. Ook al is het 1x in de week naar de fitness, of een wandeling. Dank je!

      Verwijderen