30-07-2012 / Tomatencarpaccio























Dit recept heb ik gevonden op de blog van Sim Kookt. Neem zeker eens een kijkje op haar blog, want er staan echt heerlijke recepten op. De tomatencarpaccio is zeker de moeite waard om te maken. Ik had het als lunch gemaakt voor samen met mijn moeder. Binnen een kwartier is het gemaakt en je hebt een heerlijke frisse maaltijd voor je.

Wat heb je nodig (+/- 4 personen)

  • 4 vleestomaten
  • 50 gram geraspte parmezaanse kaas
  • 1/2 bosje basilicum
  • 2 eetlepels pijnboompitten 
  • 2 eetlepels Olijfolie
  • 1 eetlepel Balsamico
  • Peper en zout
  • Extra: harde broodjes (met boter en zout of dopen in de olijfolie) 
(Ik had 1 vleestomaat per persoon gedaan en de rest van de ingrediënten op gevoel)

Verwarm de oven voor op 200 graden. Was de tomaten en snij deze in dunne plakken. 
Verdeel de tomatenplakjes over de borden en bestrooi deze met kaas (mag best veel). Verdeel de basilicum, pijnboompitten, olijfolie en balsamico over de tomaten. Maak tot slot de carpaccio nog aan met wat peper en zout. Gratineer de tomaten in 8 minuten in de oven. 



13 opmerkingen:

  1. Het is dat ik niet van tomaten hou, maar anders... Zal zeker even kijken op haar blog! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er yummie uit! Wel had ik zelf de pijnboompitten weggelaten, daar ben ik niet zo gek op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Argh.. Ik heb al zo'n honger! Dit ziet er echt super lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je het ook gemaakt hebt, ik vond het ook zo lekker! (en zo klaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoewel ik absoluut geen fan ben van tomaten moet ik zeggen dat dit er heel smakelijk uit ziet! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm, ik weet niet of ik dit wel lekker zou vinden... Ik hou niet zo gek veel van tomaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er echt heerlijk uit, maar ik kan helaas geen tomaat door mijn keel krijgen omdat ik ze zo vies vind haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben gek op tomaten, lijkt me heel lekker! Alleen ben ik niet zo van de parmezaan, maar genoeg andere mogelijkheden voor kaas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ziet er zo lekker en easy uit, leuk als bijgerechtje ook!

    BeantwoordenVerwijderen