21-07-2012 / Lezen in de zomer - The Hunger Games















Ik had nog nooit gehoord van The Hunger Games, totdat het eerste deel verfilmd werd. Deze film heb ik gezien in de bioscoop en ik vond het geweldig! Wat is die film goed. Natuurlijk wilde ik ook gelijk de boeken gaan lezen. Dat heb ik nu gedaan, in de vakantie heb ik toch genoeg tijd. Binnen een week heb ik alle drie de delen van The Hunger Games gelezen. De meeste van jullie kennen het denk ik wel, maar toch even een snelle samenvatting van deel 1. Het verhaal gaat om Katniss Everdeen. Zij woont in district 12 samen met haar moeder en zusje. District 12 is de onderste laag en iedereen lijdt er honger. Om haar zusje en moeder te voeden gaat Katniss samen met een vriend, Gale, jagen in het bos. Ieder jaar vinden The Hunger Games plaats. Uit elk district wordt een meisje en een jongen gekozen om het district te  vertegenwoordigen. Zij worden alle 24 (de tributen) in de Arena gezet om te vechten voor hun leven, want maar 1 kan de winnaar zijn. Katniss en Peeta worden de vertegenwoordigers van district 12.

Deel 1, kende ik al van de film, maar dat was helemaal niet erg tijdens het lezen. Een boek geeft altijd veer meel details. Het verbaasde me wel dat het echt een goede verfilming geweest is. Ik vond bijvoorbeeld van The Help het boek 10x beter dan de film. En er waren hele grote en ingrijpende verschillenden tussen het boek en de film. Bij The Hunger Games zijn er ook wel verschillen en details weggehaald, maar niet hele belangrijke. Deel 2, Catching Fire, is mijn favoriete deel! Ik vraag me nog steeds af 'hoe bedenk je het in vredesnaam allemaal?'. Het laatste deel, Mockingjay, viel me eigenlijk een beetje tegen. Het was nog steeds goed, maar het einde...? Opeens wat het afgelopen, het ging te snel. Maar ik kan zeker zegen dat dit echt aanraders zijn om te lezen. Ik heb nog nooit zo snel, drie boeken achter elkaar gelezen.
Goed nieuws, volgend jaar november komt de tweede verfilming in de bioscoop! 

Morgen vertrek ik naar Valencia en daarna naar Singapore/Bali. Bedankt voor alle lieve berichtjes op mijn voorgaande posts!

Op vakantie moet ik natuurlijk ook wat te lezen hebben. Een aantal boeken heb ik gekocht,  maar er staan er ook nog wel wat op mijn lijstje. Een goede reden om na de vakantie ook gewoon te blijven lezen! De boeken die meegaan op vakantie zijn:

  • P.S. Ik hou van je van Cecilia Ahern
  • Glazuur van Lisette Jonkman
  • De urenfabriek van Fleur Brockhus
  • Jet Set Summer van Victoria Delano
  • Daar komt de bruid van Melanie La'Brooy
  • Miss Communicatie van Astrid Harrewijn
  • The carrie Diaries van Candace Bushnell
  • Summer City van Candace Bushnell

14 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd naar The Hunger Games!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet ervan, fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig dat lijstje, ik ben ook nog op zoek naar wat leuke boeken voor de vakantie :) De urenfabriek heb ik gelezen, ik vond het een leuk herkenbaar boek :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Perfecte aanraders! The Hunger Games is echt fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik de Twilight-boeken heb uitgelezen, begin ik denk ik ook eens aan The Hunger Games... De film vond ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig lijstje, ben echt benieuwd naar de Hunger Games, heb nog niets gezien of gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb the carrie diaries ook klaar liggen voor vakantie (bij de appie iets van 5 euro min 35% ! ) en wil the hungergames als dwarsligger gaan halen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor je berichtje op mijn blog!
    Ps. Ik hou van je vond ik echt een supermooi boek, prachtig verhaal. Het boek is zoveel mooier als de film. Ik wens je een hele fijne vakantie, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thanks for reminding me! Ik ga even op bol.com boeken kijken, want ik heb bijna alles alweer uit.
    Op de een of andere manier weet ik wel dat The Hunger Games heel leuk is om te lezen, want IEDEREEN zegt dat, maar toch doe ik het niet... Ik weet ook niet waarom, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil deze van de zomer eigenlijk ook gaan lezen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik dacht dat dit een hype a la Twilight was, tot ik per ongeluk de film zag en erachter kwam dat het een dystopian boek was - en daar ben ik wel van.

    Ahern heeft verder ook hele leuke boeken - Where Rainbows End is mijn favoriet van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh die film is zo leuk, boeken zijn vast ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, alle drie de boeken in 1 week! Ze zijn inderdaad héél goed! (maar zooo snel kan ik blijkbaar niet lezen :p)

    BeantwoordenVerwijderen