20-01-2013 / Sunday Food 'Kipburger'


Ik ga weer een recept met jullie delen! Dit keer geen bakrecept of iets lekkers voor het ontbijt/lunch. Nee, een heerlijke kipburger die jezelf kan maken.

Wat heb je nodig
  • 300 gram kipfilet
  • 4 afbakbroodjes
  • kropsla
  • 1 ui, gesnipperd
  • 5 el olijfolie
  • 1 komkommer in plakjes
  • 1 citroen
  • Peper en zout 
  • Sausje

Verwarm de oven voor, volgens de aanwijzingen op de verpakking van de broodjes. Maal de ui, kipfilet, 1 el olijfolie, peper en zout in de keukenmachine tot gehakt. Rasp de gele schil van de citroen en pers de vrucht uit. Schep de rasp door het gehakt. Vorm 4 burgers van het gehakt.

Verhit 2 el olijfolie in een koekenpan en bak ze in 10 minuten gaar. Keer halverwege. Bak ondertussen de broodjes in de oven af volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snij en was de kropsla. Halveer de broodjes en leg tussen elk broodje sla, komkommer en een burger. Besprenkel met citroensap en olijfolie naar smaak. Je kan ook een lekker sausje toevoegen of andere ingrediënten die jij lekker vindt op een broodje burger. Maak van de sla die over is een lekkere salade. 

12 opmerkingen:

  1. Yummieeee! Heerlijk, ik vind een burger altijd zoveel lekkerder met een vers broodje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt heel lekker!

    Bedankt voor je reactie, zal ik zeker doen. Je hebt trouwens een leuke blog, ik ga je vanaf nu volgen x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm lijkt me lekker! Zeker voor op een luie zondag haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik houuuuuu van kipburgers, yum!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lijkt me heel lekker, moet bekennen dat ik nog nooit een kipburger op heb haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die ziet er goed uit! Ik heb alleen geen keukenmachine hier :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker! Daar heb ik nu wel zin in, haha.

    BeantwoordenVerwijderen