03-01-2013 / Stage, help!

Mijn stageplaats is een van de belangrijke dingen die ik moet gaan regelen voor juli 2013. Vanaf september ga ik een half jaar stage lopen. Waar? Bij wat voor bedrijf? In welke richting? Dit zijn allemaal vragen waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb. Zal ik in Nederland blijven of naar het buitenland gaan? De eerste maanden van dit jaar zal ik hier goed over na moeten denken en een stageplaats moeten gaan regelen. Welke plaatsen op mijn lijstje staan voor als ik naar het buitenland ga:

Singapore

New York

Kuala Lumpur

China/Hong Kong:
Dit zijn zomaar wat plaatsen waar ik op dit moment aan denk, maar het kan ook nog heel wat anders worden of gewoon Nederland. Wat lijkt jullie een leuke plek om een half jaar door te brengen? Tips, ideeën, ervaringen zijn welkom! 

17 opmerkingen:

  1. Ik zou zeker naar het buitenland gaan! Ik kon helaas niet naar het buitenland op stage door omstandigheden maar als het wel had gekund was ik zeker gegaan! Ik wilde graag naar Barcelona maar New York lijkt me ook niet verkeerd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Buitenland of het bedrijf moet in Nederland zoooo leuk zijn dat je hier wil blijven. Zelf heb ik in NY gezeten voor 9 maanden. Helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. New York, als je het geld hebt! Ik wou er ook heen, maar heb er gewoon geen geld voor. Kuala Lumpur is ook leuk! En minder duur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Buitenland!!! Dat kan ik je alleen maar aanraden;)! New York lijkt me heel gaaf, maar dan moet je wel een stagebureau hebben dat alles goed regelt. Als je stage en inwoning krijgt is het natuurlijk best te doen;)!
    Kuala Lumpur is qua geld wel een fijne optie, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou sowieso naar het buitenland gaan als je die kans krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lastig is dat he! Maar als je kan, zou ik zeker voor het buitenland kiezen :) New York lijkt mij geweldig! (maar ook duur)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, je kiest wel meteen de beste plekken uit. ;) Ik heb alleen in Nederland stage gelopen. Maar als het in het buitenland kan: doen! Die ervaring pakt niemand je meer af. In Nederland vind je uiteindelijk nog wel een baan, maar stage lopen in het buitenland doe je misschien maar één keer. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar heb je wel helemaal gelijk in! Stage lopen in het buitenland is niet iets wat je snel nog een keer zal doen..

      Verwijderen
  8. Aan de ene kant zou ik voor het buitenland kiezen, maar ik weet ook dat ik dat echt niet ga volhouden in mijn eentje. Dan moet er iemand met me mee. Heel veel succes met je keuze maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat houdt je tegen om naar het buitenland te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAUW,, wat spannend. Wat zijn je afwegingen?? Gaaf, maar lijkt mij ook wel beetje eng. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zelf zou ik nooit voor een half jaar naar her buitenland gaan, maar als je dat wel wil, lijkt New York me geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super gaaf! Ik zou zeker voor een stage in het buitenland kiezen, maar snap dat je twijfelt. Heel veel succes met het maken van een keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker voor het buitenland gaan! Barcelona lijkt mij geweldig: ik ben dol op de taal, relatief dicht bij huis en een stuk beter weer dan in NL :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ontdek wat je wil en ga ervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. awesome!

    New Orleans is echt mijn droomplek. Maar ik ga voor iets meer realistisch/budgetproof en probeer iets in Berlijn of London te vinden. Volgende week heb ik een gesprek in London

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat spannend!! Bij wat voor bedrijf heb je een gesprek? Heel veel succes alvast

      Verwijderen