29-09-2012 / Pathe time!

Twee films die ik helemaal niet wilde zien, waarvan ik niet eens wist waar ze over gingen. Hope Springs en Ted waren de films waar ik heen wilde gaan in de bioscoop. Tot nu toe heb ik ze nog steeds niet gezien. Possession en Savages daar en tegen wel. Maandag moest ik nog 45 minuten voordat Ted begon en op dat moment begon Possession. Waar ging die over? Geen flauw idee, maar de titel kwam me bekend voor. Dus kocht ik een kaartje voor Possession met mijn Pathe Unlimited kaart. Voordeel van een Pathe Unlimited pas is dat je films ziet waar je normaal gesproken niet zo snel heen zou gaan. Een ding heb ik wel geleerd: Ga nooit naar een film waarvan je niet weet waar die overgaat.

 Possession is een horrorfilm. Ik kom de laatste tijd te vaak terecht bij zulke films, niet goed! Het gaat over een gezin met twee dochters. De jongste dochter gedraagt zich vreemd, maar de oorzaak wordt eerst gezocht in de scheiding van haar ouders. Dit is alles behalve de oorzaak. Bij een garage sale heeft het meisje (Em) een houten kist gekocht. In deze kist leeft een Dibbuk. Dit is een kwaadaardige Jiddische geest. De kist wordt een obsessie van Em en het krijgt de macht over haar. De vader van het gezin, Clyde, komt er achter wat die kist met zijn gezin doet. Hij gaat er alles aandoen om de vloek te verslaan.

Het is een verschrikkelijk, heftig verhaal waarvan er aan het begin van de film verteld werd dat het gebaseerd is op waargebeurde feiten. Dit kan ik nog steeds niet geloven! Dat kan gewoon echt niet... Het duurde wel even voordat de film echt begon. Het begin was een beetje traag, met van die typische 'enge' muziek. Ach, niet dat ik niet schrok hoor, maar halverwege kwam ik pas echt in de film. Ik moet zeggen dat ik blij was dat de film afgelopen was. Het is en blijft een horrorfilm waarvan ik niet echt een fan ben. Maar ik heb het gezien, en achteraf ben ik hier best wel blij mee. De enige vraag die nog in mijn hoofd speelt is 'hoe kan dit nou echt gebeurd zijn? Is het wel waargebeurd?'.
Cijfer IMDb is 5.5


Dan heb ik ook nog Savages in de bioscoop gezien. Dit is een misdaad/drama film, iets waar ik al meer van kan genieten. Ook niet altijd hoor, want echte vrouwenfilms zijn mijn favorieten. Maar, Savages vond ik wel goed! Chon en Ben zijn vrienden en hebben een goed lopende business in marihuana. Blake Lively, in de film Ophelia, heeft een bijzondere relatie met de twee mannen. Het komt er op neer dat ze met zijn drieën een relatie hebben. Het gaat eigenlijk heel goed. Ze hebben een heerlijk leventje in Laguna Californie, een prachtige huis en heel veel geld. Een Mexicaanse drugsorganisatie wil dat de jongens voor hun gaan werken. Elena is de leider van deze drugsorganisatie. De jongens willen geen samenwerkingsverband dus Elena zoekt een manier om hun gevoelige kant te raken. De jongens zijn niet achterlijk en gaan een strijd aan tegen Elena. Meer ga ik er niet overzeggen, want dan verklap ik eigenlijk al het hele verhaal. Een vaag verhaal misschien als je het zo leest, maar zeker een goede misdaadfilm!
Cijfer IMDb is 6.7

Nu ben ik wel toe aan wat gezelliger films. Hope Springs en Ted staan nog steeds op mijn lijstje. En wie weet ga ik ook nog wel naar de verbouwing. Het lijkt me helemaal niets, maar ergens ben ik toch nieuwsgierig. Hebben jullie al een van deze drie films gezien? Of tips voor andere films? Let me know. Geniet van jullie weekend!

10 opmerkingen:

  1. ik vond Savages goed - Stone is een held - maar de drie jonge hoofdrolspelers vond ik slecht gecast en daar heb ik me aan zitten ergeren.

    Bourne Legacy al gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bourne Legacy heb ik nog niet gezien. Is die goed?

      Verwijderen
  2. Ik hou ook niet echt van horror, maar Savages lijkt met wel leuk! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De laatste film wil ik nog wel zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Horror is bij mij ook niet favoriet, word ik veel te bang van, haha. Die tweede lijkt me wel heel erg leuk, vooral omdat Blake Lively erin speelt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou ze allebei ook nog wel willen zien! Hope springs lijkt me ook lachen. En de verbouwing vond ik beter dan ik had gedacht, maar ik heb het boek niet gelezen, dus misschien dat dat ook een rol speelt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed om te horen! Ik heb het boek ook niet gelezen dus ben benieuwd;)

      Verwijderen
  6. Ik vond Possession best een goeie film! Het was niet horror als in bloody en gory maar spannend en echt een verhaal. Daar hou ik wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar heb je gelijk in! Het was heel spannend en niet zo vieze horror film. Komen weer genoeg films binnenkort in dit genre, misschien wel wat voor jou;)

      Verwijderen
  7. Horrorfilms blijven uiteindelijk films. Er wordt natuurlijk niet bij verteld wat echt of nep was

    BeantwoordenVerwijderen