04-11-2012 / Sunday food 'broodhartjes'

Zijn deze broodhartjes niet schattig? Dit leuke idee vond ik weer bij SimKookt. De broodhartjes had Simkookt met Kaneel en suiker gemaakt. Deze heb ik ook gemaakt, maar daarnaast ook een paar met chocolade (Nutella) en jam. Je kan er verschillende smaken aangeven. Lekker was het wel en binnen een paar minuten ruikt het in huis ook heerlijk. De broodhartjes zijn leuk voor een zondagsontbijt, voor bij de koffie of thee, als een tussendoortje of voor Valentijnsdag, maar dat duurt nog wel even.

Hoe maak je deze broodjes?
Je hebt nodig: Croissantdeeg, kaneel en suiker, Nutella, jam. (Ligt eraan watvoor vulling je wil, misschien weten jullie nog wel iets heel anders lekkers)

Verwarm de oven voor volgens de verpakking. Rol het croissantdeeg uit. Bestrooi het deeg met veel kaneel en suiker. Of smeer het deeg goed in met Nutella en jam. Dit mag lekker veel zijn. Snijd er repen van ongeveer 1,5 cm uit. Rol de uiteinden van de repen naar binnen. Knijp de onderkant bij elkaar tot een puntje.  Bak nu volgens de gebruiksaanwijzingen op het deegblikje, dit is ongeveer 12 minuten.

18 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, die met Nutella lijkt me ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn lief! En heel makkelijk te maken, thanks for sharing :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm, dit lijkt me echt super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit gaat op mijn "Dit moet ik nog maken lijstje" haha! :D
    Yummeh!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er goed uit en leuk om te serveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah super leuk en eigenlijk heel makkelijk om te maken. Inderdaad erg leuk voor de brunch op zondag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammie! Super leuk recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er lekkeer uit
    mmm mischien zelf x uit proberen

    www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er echt superlekker uit!!

    http://mentrend.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmmm, wat ziet dit er héérlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee , leuke variatie ook op de standaard croissants.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hmm dat lijkt me echt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen