02-08-2012 / I love Singapore

Gisteren heb ik jullie al een eerste indruk gegeven van hoe het in Singapore is. Maar er is natuurlijk veel meer in Singapore dan Little India, het Arabische gedeelte en de Singapore Sling. Het is echt een heerlijke stad met grote verschillen tussen de wijken. Vandaag nog meer foto's van Singapore die hopelijk laten zien waarom ik deze stad heerlijk vind.

Singapore flyer
Singapore Flyer is het grootste reuzenrad van de wereld. Een rondje duurt 30 minuten en het hoogste punt is 51 meter hoog, zodat je een goed uitzicht hebt over de stad. Vind je een rondje reuzenrad niet leuk genoeg dan kan je ook in het reuzenrad eten of een champagne arrangement nemen.
























Marina Bay Sands Hotel
Het Marina Bay Sands hotel bestaat nog niet zo lang. Het is een verschrikkelijk groot hotel met alles erop en eraan. De architectuur vind ik super, maar het is wel heel apart om het te zien. Wij zijn naar de bovenste verdieping gegaan voor een late lunch bij KuDeTa. Dit was voor mij echt het ultieme vakantiemoment. Een lunch, op een dakterras, op de 57ste verdieping van een hotel, met zon en een fantastisch uitzicht. Beter kan het toch niet? KuDeTa is ook nog eens een leuke club die ook op Bali naast ons hotel zit, dus dat gaat wel goed komen! Dan geen uitzicht over Singapore, maar over het strand. Ook niet verkeerd denk ik zo. Oja, ik wilde eigenlijk ook in het zwembad op het dak, maar dat was alleen voor hotelgasten. Volgende keer misschien?














































Chinatown
Chinatown is er natuurlijk ook in Singapore. Hier zijn wij in de avond geweest, want dan is Chinatown altijd het gezelligste. Tempels vind ik altijd mooi en interessant om te zien. In Chinatown stond wel een hele mooie tempel genaamd Sri Mariamman Temple. Gelukkig konden we nog net naar binnen voor de tempel ging sluiten. Daarna zijn we wat gaan eten in Chinatown en nog even een rondje gelopen over de Night Markt. Ik hou echt niet van markten, maar de Chinese markt vind ik altijd wel gezellig met die lichtjes, leuke kraampjes en hier waren ze absoluut niet opdringerig. Het enige wat ik op de markt heb gekocht zijn Chopsticks met mijn sterrenbeeld erop (Monkey).



























Singapore River
De dag erna hebben we geshopt. Je hebt hier verschrikkelijk veel en grote Shopping malls. Je verdwaalt er letterlijk. Ik heb niet zoveel gekocht, maar met wat ik heb gekocht ben ik erg blij. Eind van de middag hebben we met een bootje gevaren over de Singapore River. Deze rivier loopt dwars door de stad heen. Dit was ook een leuk tochtje en op een bootje met die hitte is volgens mij altijd fijn. Langs de rivier, bij Beach Qua, hebben we de hele avond gezeten. Het eten was verrukkelijk bij Enoteca L'operetta. Volgens mij heb ik nog nooit zo lekker biefstukje op. Daarnaast was het ook fijn om langs het water met uitzicht op het Marina Bay Sands Hotel (die nog een lasershowtje gaf) te zitten. Puur genieten!

































12 opmerkingen:

  1. Oh wow, dat zwembad op het dak ziet er wel super gaaf uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw mooie foto's! heel apart gebouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, hoe supertof is dat?! :D Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke foto's !! Geweldig. Ik moet er echt een keertje naartoe! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt echt zo leuk allemaal! Mooie foto's ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love Singapore. De botanical garden en dierentuin vind ik awesome! En China town uiteraard ook xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De dierentuin heb ik niet gezien, Maar de botanical garden is zeker leuk! Al vaker in Singapore geweest?

      Verwijderen
  7. Wauw, wat moet het daar prachtig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeerlijk deze reis- posts en prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen