26-06-2012 / Een zomerse spaghetti




























Er is niets fijner dan wakker worden met de zon! Wordt het vandaag dan eindelijk eens zomer? Ik heb wel een lekkere zomerse pasta voor jullie: Spaghetti met kip, citroen en basilicum. Het recept is gevonden op Culy.

Wat heb je nodig voor de spaghetti:

  • 1 pak spaghetti
  • 4 eetlepels citroensap
  • 4 eetlepels olijfolie
  • 100 gram geraspte parmezaanse kaas
  • 2 kipfilets
  • 60 gram fijngesneden basilicum
  • Teentje knoflook
  • Gesnipperd uitje
  • Zeezout en gemalen zwarte peper

Begin met het koken van de pasta in een grote pan met gezouten water volgens de verpakking. Laat de pasta uitlekken en doe het terug in de warme pan. Ondertussen bak je de kip in een koekenpan met olie (boter), knoflook, peper en de gesnipperde ui.

Doe het citroensap, de olijfolie en Parmezaanse kaas in een kom en klop goed door elkaar. Verdeel de pasta over de borden. Voeg de mix van het citroensap aan de pasta toe. En maak het gerecht af door de kip, basilicum, peper en zout toe te voegen. Meng het goed op je bord en eetsmakelijk!

19 opmerkingen:

  1. Hmm, dat ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. deze lijkt me echt heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is ook echt heel lekker! En weer eens wat anders dan bolognese of carbonare;)

      Verwijderen
  3. Ziet er goed uit! Inderdaad weer eens wat anders dan alle 'gewone' pasta's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er echt heerlijk uit! Ik hou van italiaans eten, maar word steeds dezelfde spaghetti wel een beetje zat. Maar deze ziet er heel nieuw voor me uit, bedankt voor het idee (:
    & thanks for your comment!
    Liefs, Kiek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alsjeblieft! Af en toe wat afwisseling is wel lekker ja:)

      Verwijderen
  5. Ziet er lekker uit! Maar ik vind gewone spaghetti zo lekker, ik weet niet of ik dat zou willen missen om het een keer op een andere manier te doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een keertje iets testen kan geen kwaad toch? haha
      Met sommige dingen heb je dat gewoon! Heb ik ook hoor met gerechten, die wil je gewoon niet anders;)

      Verwijderen
  6. Hmmm misschien moet ik dit eens proberen te maken. ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker een keertje doen! Ben benieuwd wat jij er dan van vindt

      Verwijderen
  7. Ziet er lekker uit, ik zou het mss op scampi doen :) gaat op m'n lijstje ;-)
    <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja kan natuurlijk ook! Is ook lekker met citroen, goed idee!

      Verwijderen
  8. Ziet er heerlijk uit!

    www.kimgodschalk.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmm dit recept ziet er echt heerlijk uit! Ga ik zeker ook eens uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke post!Ik ga die pasta uitproberen!Ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er goed uit! I loooove basilicum, altijd lekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen