25-03-2013 / Europese steden

Europa heeft genoeg moois te bieden. Al een aantal mooie steden in Europa heb ik bezocht, maar het grootste gedeelte niet. Welke steden heb ik nog niet bezocht, maar wil ik wel heel graag heen?


1. Istanbul
Istanbul is een stad waar ik weinig vanaf weet, maar veruit mijn nummer 1 is op dit moment. Ik heb het even tot Europa gerekend, maar het is een stad dat ligt in twee continenten: Europa en Azië. Volgens mij is er echt genoeg te zien en te doen (perfect de toerist uit hangen!). Op culinair gebied is het denk ik ook fantastisch. Ik heb het idee dat je heerlijk op terrassen kan zitten en kan genieten van feestelijke maaltijden.

2. Stockholm
Voor de nummer 2 en 3 gaan we naar Scandinavië. Stockholm is een stad wat bestaat uit 14 eilanden die allemaal met elkaar verbonden zijn! Een stad van water en bruggen. Hoe leuk is dat? Volgens vele is het ook een hele mooie stad en dat geloof ik zo. Een stad waar je je hart op kan halen aan de mooie designs betreft interieur, maar ook kleding. Stockholm is ook nog eens een hele culturele stad. Wat heeft het niet?


3. Kopenhagen
Kopenhagen lijkt me iets minder leuk dan Stockholm, maar nog staat de stad hoog op mijn lijstje. Een historisch centrum heeft deze stad niet echt, want dat is allemaal verwoest. Het heeft wel de langste winkelstraat van Europa en alles is op loopafstand. Ook fijn! Echt een stad om een lang weekend te genieten en rustig aan te doen. Er zijn genoeg cafés, restaurants, winkels en culturele bezienswaardigheden

4. Venetië
Italie is een land naar mijn hart. Mijn favoriete land van Europa, maar misschien ook wel van de rest van de wereld (wat ik dan gezien heb haha). De stad die ik in Italië nog niet gezien heb is Venetië. Een stad die ik zeker wil bezoeken buiten de zomervakantie om. Het moet een geweldige stad zijn!

5. Moskou
Een hele andere stad is Moskou. Naar Moskou ben ik vooral heel nieuwsgierig. Ik weet niet zo goed wat je daar kan verwachten. Genoeg verhalen heb ik over Moskou gehoord, maar ik wil het zelf mee maken en de Rode Stad met eigen ogen zien.


6. Lissabon
De zesde Europese stad op mijn lijst is Lissabon. De stad die bekend staat om het beroemde trammetje, fadomuziek en de stijle straatjes. Een mooie stad om in de zomermaanden te bezoeken denk ik zo. Heerlijk om het terras met een drankje in de zon en met uitzicht op de Taag. Een ritje met de tram en het bekijken van de vele bezienswaardigheden. 's Avonds ergens lekker eten met een gezellig muziekje. Fijne stad lijkt mij.

7. Barcelona
Tot slot Barcelona. Het staat op de lijst, maar heel graag wil ik er niet heen. Ik hou niet van Spanje en ik kan er niets aandoen. Maar een stad als Barcelona moet je toch eens gezien hebben? En nieuwsgierig blijf ik toch.
Dit zijn mijn zeven Europese steden waar ik graag heen ga. Misschien dit jaar nog een stedentrip maken? We zullen het zien! Heb jij een stad of steden waar je graag heen wil? 

15 opmerkingen:

  1. Barcelona is echt heel leuk hoor! ;)
    En Venetié... heimwee...
    Ik zou nog wel eens naar Salzburg willen, de 'sound of music set' bezoeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barcelona en Venetie zijn erg leuke steden! De rest van jouw lijst heb ik nog niet bezocht. Ik zou heel erg graag naar Lissabon willen gaan en naar Kopenhagen. Ook staat Athene hoog op mijn lijstje:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben twee keer naar Barcelona geweest, ik vind het echt een hele mooie stad en ik wil er heel graag weer heen! Venetië en Lissabon wil ik ook graag wel een keertje heen. -x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Barcelona is echt één van de de mooiste steden in Europa die ik heb gezien! Ik zou graag een keer naar Berlijn gaan en ook naar Praag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel! Ik wil al deze steden ook een keer bezoeken. Barcelona is ongelooflijk leuk, zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Istanbul en Lissabon staan hoog op mijn verlanglijstje! volgende maand mag ik weer een nieuwe Europese stad ontdekken; dan ga ik namelijk naar Berlijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aah ik wil wel naar al die steden (nog een keer) toe! maar vooral stockholm, venetie en kopenhagen! je blog is heel leuk trouwens! Je hebt er een volger bij :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahwwwwwwww leuk! Wil zo graag even een stedentrip doen! Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Scandinavische steden trekken me vooral! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt alles staat nog op mijn wishlist!
    Met Barcelona op nummer 1

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke steden staan er op je wishlist!! Venetië is GE-WEL-DIG! Ik ben er 2x geweest en zou nog 100x willen gaan. Aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig. Barcelona wil ik zeker ook nog heen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moskou, Istanbul en Lissabon wil ik ook graag zien. Die andere kan ik allemaal van harte aanbevelen. Scandinavische steden zijn heel tof (wel wat duurder), ook Oslo vond ik heel leuk. Venetie en Barcelona moet je inderdaad een keertje gezien hebben, hele mooie steden vooral :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil ook wel graag naar boven, Stockholm Kopenhagen, Oslo, allemaal ben ik benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen