16-02-2013 / Operatie MacBook



Hi lieve lezers, dat is even lang geleden! Ik was een paar dagen naar Londen en heb daar heerlijk genoten. Helaas zal ik nu niet heel veel bloggen en jullie berichtjes lezen, want donderdag is mijn laptop kapot gaan. Tijdens mijn laatste lesuur ging hij niet meer aan. Ik kreeg een mapje met een vraagteken te zien. Totaal geen goed teken! HELP. Om 5 uur ging ik snel (glibberend) naar AMac in de stad. Ze vertelde mij gelijk dat me harde schijf kapot was. O nee, dat kan nu echt niet! Al mijn bestanden voor school en foto's staan daarop. Hij ging aan de slag met mijn laptop, kon er totaal niets mee, maar het bleek dat mijn harde schijf nog heel was. Halleluja. Ik kocht daar gelijk een externe schijf, koos de belanrijkste bestanden uit en die zou hij op mijn externe schijf zetten. Dat duurt wel even dus die heeft daar gewoon de hele avond gelegen. Het zou de sofware wel zijn die kapot was. Zij zouden er de volgende ochtend gelijk weer mee aan de slag gaan en dan kon ik hem vrijdag weer ophalen. Nou redelijk gerustgesteld verliet ik de winkel rond 18.15 uur. Super goed geholpen!! Helaas, vrijdag kon ik alleen mijn externe schijf ophalen met de bestanden en niet mijn laptop. Het ligt ook niet aan de software, maar aan een of ander kabeltje. En dat kunnen zij niet oplossen. Mijn laptop wordt dus opgestuurd en dat kan 2 a 4 weken duren. Zo lang heb ik dus geen laptop!! Nou, ik ben al dolgelukkig dat mijn documenten gered zijn, maar de timing is wel heel slecht. Op dit moment heb ik mijn laptop meer dan ooit nodig. Helaas niets aan te doen. Dat wordt gewoon heel veel regelen op school en mails kan ik gelukkig ook beantwooden via een Ipad of mijn telefoon. Het wordt even inproviseren en hopelijk hoef ik mijn blog niet helemaal te verwaarlozen! Tjah, mijn horoscoop had helaas gelijk.

13 opmerkingen:

  1. Jeetje wat klote zeg!! Ik heb dat ook 1x gehad dat mijn laptop er mee ophield! Ik moet nu wel nog steeds een externe harde schijf kopen om dubbel zeker te zijn dat ze niet zomaar kunnen verdwijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was je toen alles kwijt? Bij mij kon het gelukkig allemaal wel gered worden, maar mijn lesje wel weer geleerd. Back ups maken!!

      Verwijderen
  2. Ah dat is echt naar als zo iets gebeurt :(!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is vervelend! En wat lang, 2-4 weken :( Wel fijn dat je op ipad/school terecht kunt zodat je toch niet helemaal afgesloten bent van de internetwereld ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat is balen! Hopelijk heb je hem toch heel snel weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat erg! Ik mag er niet aan denken dat ik dat met mijn laptop zou voorhebben. Hopelijk heb je hem snel terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Neee, wat eng dat je horoscoop klopte! Ik vind dat altijd een beetje griezelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat balen! Ik had eergisteren een soort gelijk iets (en ja ik ben ook boogschutter..) Mijn laptop kwam niet verder dan "bezig met opstarten". Na vele pogingen met aan-uit-aan-uit heb ik mijn herstelcd erin moeten doen zodat die zichzelf helemaal opnieuw ging installeren. Gelukkig doet hij het nu wel weer, maar ben ook alles van school kwijt.. Samenvattingen, opdrachten alles. En dat terwijl mijn laatste toetsweek over drie weken is..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is helemaal een drama! Al je bestanden weg en dat ook nog eens voor de toetsweek. Als het dan nog een week erna is.... Drama! Horoscopen zijn toch best eng he? Succes ermee

      Verwijderen
  8. Ahh wat balen! Hopelijk is het snel opgelost :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh wat ontzettend balen :( Gelukkig heb je je bestanden!

    Dat vind ik het grote voordeel van apple: time machine! Ik heb thuis een time capsule (ook als router) maar in principe kan het met iedere externe HD. Zodra ik mijn macbook thuis aan zet wordt er automatisch (en draadloos) een backup gedraaid van alles wat ik die dag op school heb gedaan. En ook mijn iMac maakt dagelijks een automatische backup. Daar staat ook alles van mn werk op, plus foto's van klanten etc. dus dat is voor mij heel belangrijk dat ik niks kwijt raak.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aw wat onwijs vervelend! Gelukkig dat je je bestanden nog hebt. Ik ben geen boogschutter, maar mijn laptop is er van de week ook mee opgehouden :( Ik kan hem niet eens meer opstarten, omdat mijn besturingssysteem niet meer gevonden kan worden. Ik ga van het weekend maar even langs de winkel, maar ik zie het somber in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen