07-04-2013 / Tip: spelt pannenkoeken

Een tip! Deze heerlijke pannenkoeken zijn gebakken met een Bio spelt pannenkoekenmix. Normaal bak ik de pannenkoeken niet met een mix, maar deze is het zeker waard. De spelt pannenkoeken waren  echt heel lekker en gezonder. Je proeft zeker een verschil met normale pannenkoeken. Deze mix is te koop bij Dille & Kamille. Dit is sowieso een hele leuke winkel om rond te snuffelen! Een echte aanrader dus. De mix is 500 gram en het enige wat je moet toevoegen zijn eieren, melk en een beetje zout. Met de 500 gram bak je ongeveer 20 spelt pannenkoeken. Je kan toevoegen wat je lekker vindt: spek, ham, kaas, tomaat, ananas, aardbeien, appel etc. Wat is jouw favoriete pannenkoek?

12 opmerkingen:

  1. Oeh ben benieuwd hoe deze zouden smaken! Ik hou van goed bereide kaaspannekoeken. Ik weet zelf alleen nooit hoe ik die zo lekker kan maken. -xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ga ik ook eens proberen, mijn favoriete pannenkoek is simpel met stroop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig! Heb ik nog nooit van gehoord (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Banaan! Deze ziet er ook lekkr uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee! Lijkt me lekkerder dan 'witte' pannenkoeken. Je kan zelf ook zo'n mix maken zeker met speltmeel? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ook! Inderdaad de bloem vervangen door speltmeel. Op internet zijn recepten te vinden:)

      Verwijderen
  6. Ik hou van pannenkoeken met spek en met appel kaneel. Ik ga dit eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yum! klinkt goed. En veel beter Hihi.
    Ik vind pannenkoeken met kaas, spek en ui enzo echt heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat vind ik zo'n leuke winkel! Zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik bak altijd van dezelfde mix en dan met spek & heel veel stroop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben heel benieuwd naar het spelt gedeelte! Helaas zit hier in de buurt nergens een Dille & Kamille, dus als ik er ooit een tegen kom, zal ik er eens naar kijken..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ik ooit nog eens een Dille & Kamille passeer spring ik er zeker nog eens binnen en misschien neem ik deze mix wel mee ;) !

    BeantwoordenVerwijderen