20-09-2013 / Food: Quesdilla's met spinazie en ricotta


Dit heerlijke recept komt uit Fresh and Light van Donna Hay. Dit is echt een onwijs leuk kookboek met zoveel leuke en heerlijke recepten. Ik zou alles willen proeven, want van het zien van de foto's krijg je honger. Het eerste recept is gemaakt en dat is geslaagd (met kleine aanpassingen)! Fijn aan dit gerecht is dat je het zo hebt gemaakt. Dus na een lange dag heb je binnen een paar minuten een vullend, warm en lekker gerecht op tafel. Ik serveerde ovenfriet bij de quesdilla's.

Wat heb je nodig (4 personen):
  • 200 gram spinazieblaadjes
  • 1 theelepel fijngeraspte citroenschil
  • 100 gram ricotta
  • Handje fijngehakte basilicumblaadjes
  • 20 gram fijngeraspte Parmezaan
  • Zeezout en zwarte peper
  • 3 tomaten, in dunne plakjes
  • 8 biologische tortilla's
  • Plantaardige olie
  • Ovenfriet, aardappeltjes of aardappelkroketjes (optioneel, gelijk oven voorverwarmen)

Doe de spinazie in een pan, overgiet met kokend water en laat 30 seconden staan. Laat de spinazie uitlekken en druk overtollig water eruit. 

Meng spinazie, citroenschil, ricotta, basilicum, Parmezaan, zout en peper. Verdeel het mengsel over 4 tortilla's. Leg de tomaten erop en dek af met de andere tortilla's. Bestrijk licht met olie en bak ze aan beide kanten 3-4 minuten in een grote antiaanbakpan op matig laag vuur of tot ze goudbruin en knapperig zijn. 

Snijd in kwarten en dien warm op. 

11 opmerkingen:

  1. Toevallig heb ik nog een pakje ricotta liggen en wist ik nog niet wat daar mee te doen. Dit ziet er lekker en simpel uit! moet je het overtollige water uit de spinazie drukken? Nu staat er vet, of komt dat vet ergens anders uit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Anne, dat moet inderdaad water zijn! Was een foutje

      Verwijderen
  2. Heeerlijk!! ik wil dit proeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opgeslagen bij mijn favorieten, ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er echt heerlijk uit en het klinkt totaal niet moeilijk!! Wat leuk XX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Quesadillas zijn altijd goed, maar deze variant ziet er wel heel lekker uit! Fijn recept :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit! Dit wil ik zeker nog eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen